Pomoc Systemu Produkcja
Pracownicy produkcji
Pracownicy to funkcjonalność, która umożliwia podgląd listy pracowników przypisanych do grup produkcji lub wszystkich użytkowników WAPRO Mag (po odznaczeniu domyślnie zaznaczonej opcji "Tylko grupy produkcji"). Lista jest pobrana z listy użytkowników, z WAPRO Mag.
Każdemu użytkownikowi, należącemu do grupy produkcji, można przypisać kompetencję. Jeden użytkownik może posiadać wiele kompetencji. Ponadto, użytkownikom z grupy produkcji można przypisać zmiany firmy (pojedynczo dla każdego użytkownika lub grupowo) oraz nieobecności.
W tabeli głównego okna pracowników znajdują się następujące kolumny:
- Nr ewidencyjny - Numer pracownika, który nadano mu w kartotece pracowników, w WAPRO Mag.
- Identyfikator - Nazwa użytkownika pobrana z listy użytkowników, z WAPRO Mag.
- Imię - Imię pracownika przypisane do nazwy użytkownika, pobrane z kartoteki pracowników, z WAPRO Mag.
- Nazwisko - Nazwisko pracownika przypisane do nazwy użytkownika, pobrane z kartoteki pracowników, z WAPRO Mag.
- Grupy produkcji - Nazwa grupy produkcji, do której należy dany użytkownik.
- Kompetencje - Ilość kompetencji przypisanych do danego pracownika.
- Pin - Znak ✓ informuje, że użytkownik ma przypisany kod Pin. Znak X informuje o braku przypisanego kodu Pin do danego użytkownika.
- Firma - Nazwa firmy, do której jest przypisany dany użytkownik.
- Magazyny - Symbol magazynów, do których podpięty jest dany użytkownik.
- Godziny pracy - Ilość godzin pracy danego pracownika w zadanym zakresie czasu, wyliczona na podstawie przypisanych mu zmian.
- Nieobecności - Ilość godzin nieobecności danego pracownika w zadanym zakresie czasu, wyliczona na podstawie przypisanych mu nieobecności.
- Widoczność etapów na POS - Strategia względem której będą wyświetlane etapy na POSie dla wybranego użytkownika. Dostępne strategie widoczności to: wszystkie, przypisane oraz tylko pierwszy.
- Tylko etapy dla posiadanych kompetencji - Znak ✓ informuje, że użytkownik na POSie ma włączony filtr etapów po posiadanych kompetencjach. Znak X informuje że filtr etapów dla użytkownika jest wyłączony.
- Pola dodatkowe - Kolumny z nazwami oraz wartościami pól dodatkowych, które aktywowano i następnie zdefiniowano dla pracownika w kartotece pracowników, w WAPRO Mag.
Dostępne funkcje pomocnicze:
- Sortowanie – Lista pracowników jest posortowana alfabetycznie, domyślnie wg kolumny Identyfikator. Jest możliwość wyboru, względem której kolumny mają być posortowane pozycje w tabeli oraz czy rosnąco, czy malejąco:
- Numer ewidencyjny - Pracownicy będą posortowani względem kolumny Nr ewidencyjny.
- Identyfikator - Pracownicy będą posortowani względem kolumny Identyfikator.
- Imię - Pracownicy będą posortowani względem kolumny Imię.
- Nazwisko - Pracownicy będą posortowani względem kolumny Nazwisko.
- Wyszukaj - Funkcja umożliwiająca wyszukanie pracowników. Opcja ta działa tylko względem pola wybranego na rozwijanej liście do sortowania.
- Filtrowanie - Funkcja umożliwiająca filtrowanie pracowników względem:
- Pola dodatkowe - Aby użyć tej opcji należy kliknąć ikonę folderu obok pola "Pola dodatkowe" i w odpowiednie pole wpisać wartość, która odpowiada wartości pola dodatkowego, jaką przypisano danemu pracownikowi w Magu, w kartotece pracowników.
- Tylko grupy urządzeń - Opcja ta jest automatycznie zaznaczona po uruchomieniu modułu. Jeśli jest zaznaczona - na liście wyświetlają się tylko użytkownicy, którzy są przypisani do grup produkcji tj.: Produkcja_Admin, Produkcja_Kierownik oraz Produkcja_Pracownik. Jeśli jest odznaczona - na liście wyświetlają się wszyscy użytkownicy.
- Filtrowanie po zakresie dat - Funkcja umożliwiająca zdefiniowanie zakresu dat, dla którego mają się wyświetlić dane w kolumnach "Godziny pracy" oraz "Nieobecności".
Dostępne przyciski w oknie pracowników:
- Drukuj - Drukuje etykiety dla zaznaczonych użytkowników.
- Ust. etykiet - Uruchamia okno ustawień wydruku etykiet dla użytkowników.
- Ustawienia - Uruchamia okno ustawień użytkownika.
- Godziny pracy - Uruchamia okno godzin pracy pracownika w kontekście zaznaczonego/-ych pracowników.
- Pod prawym przyciskiem myszy są dostępne opcje:
- Ustawienia
- Pokaż - Uruchamia okno podglądu ustawień pracownika.
- Godziny pracy
- Eksportuj do Excela - Eksportuje całą tabelę do pliku Excel.
- Wykonane zmiany - Uruchamia okno analizy aktywności użytkowników w kontekście pracowników.
Spis treści:
- Okno ustawień użytkownika
- Okno dodawania/poprawiania kompetencji
- Godziny pracy pracownika
- Przeliczanie godzin pracy
- Okno dodawania nieobecności
- Okno poprawy godzin pracy