Pomoc Systemu Produkcja
Etapy
- S. - Status. Informacja o statusie etapu. Jeżeli zlecenie produkcyjne nie zostało przekazane do produkcji, kolumna jest pusta:
- • - Status informujący że etap nie może być jeszcze rozpoczęty. (Domyślny status)
- • - Status informujący o możliwości rozpoczęcia etapu.
- • - Status informujący o trwaniu etapu. (Etap w toku)
- • - Status informujący o zatrzymaniu etapu.
- • - Status informujący o zakończeniu etapu.
- • - Status informujący o niewykonanym etapie.
- • - Status informujący o anulowanym etapie.
- Nazwa - Nazwa etapu.
- P. - Informacja czy dany etap jest produkcyjny, czy nieprodukcyjny.
- Warunek startu - Warunek startu etapu.
- Zależny od - Informacja od jakiego etapu jest zależny dany etap.
- Wymagany - Informacja czy dany etap jest wymagany, czy opcjonalny.
- Nr partii - Numer partii.
- Nazwa gniazda - Nazwa gniazda, do którego przypisany jest dany etap.
- Liczba skład. - Liczba składników, jaka znajduje się na danym etapie.
- Liczba art. pochod. - Liczba artykułów pochodnych, jaka znajduje się na danym etapie.
- Mnożnik - Informacja jaki jest ustawiony mnożnik dla danego etapu. Mnożnik większy niż jeden umożliwia przypisanie większej ilości urządzeń/pracowników do etapu jednocześnie skracają modelowy czas.
- Czas modelowy - Czas modelowy trwania etapu. Jeżeli czas ten jest zależny od ilości, jest on odpowiednio przeliczony. Czas modelowy do siedmiu dni jest podawany w godzinach, powyżej tej wartości czas będzie przedstawiany w dniach.
- Status realizacji - Status realizacji etapu produkcji.
- Brak - Pojawia się w przypadku, gdy etap nie posiada planowanej daty rozpoczęcia.
- Nieobliczone - Pojawia się w przypadku, gdy etap nie posiada obliczonego czasu realizacji.
- W terminie - Pojawia się w przypadku, gdy etap może zostać rozpoczęty na zaplanowanej zmianie.
- Opóźniony - Pojawia się w przypadku, gdy etap nie został rozpoczęty przed planowaną godziną ale jest jeszcze możliwe rozpoczęcie na zaplanowanej zmianie.
- Po terminie - Pojawia się w przypadku, gdy etap nie został zakończony na zaplanowanej zmianie.
- Planowane rozpoczęcie - Czas (i data, jeśli jest inna niż data dnia bieżącego), od którego planowane jest rozpoczęcie etapu.
- Planowane zakończenie - Czas (i data, jeśli jest inna niż data dnia bieżącego), do którego planowane jest zakończenie etapu.
- Utworzony - Czas (i data, jeśli jest inna niż data dnia bieżącego), od którego możliwe jest rozpoczęcie etapu.
- Rozpoczęty - Czas (i data, jeśli jest inna niż data dnia bieżącego) rozpoczęcia etapu. Jeżeli w ustawieniach produkcji, w PRO Managerze ustawiono zapisywanie czasu etapu ręcznie, kolumna będzie pusta.
- Zakończony - Czas (i data, jeśli jest inna niż data dnia bieżącego) zakończenia etapu. Jeżeli w ustawieniach produkcji, w PRO Managerze ustawiono zapisywanie czasu etapu ręcznie, kolumna będzie pusta.
- Czas oczekiwania - Czas oczekiwania etapu na rozpoczęcie. Jest to różnica pomiędzy czasem Rozpoczęty a Utworzony. Jeżeli nie wprowadzono godzin pracy firmy, w PRO Managerze, w kolumnie tej pojawi się 0s. Natomiast, jeśli w ustawieniach produkcji, w PRO Managerze ustawiono zapisywanie czasu etapu ręcznie, kolumna będzie pusta.
- Czas trwania - Suma czasu realizacji danego etapu. Jest to różnica pomiędzy czasem Zakończony a Rozpoczęty. Jeżeli nie wprowadzono godzin pracy firmy, w PRO Managerze, w kolumnie tej pojawi się 0s. Natomiast, jeśli w ustawieniach produkcji, w PRO Managerze ustawiono zapisywanie czasu etapu ręcznie, kolumna będzie pusta. W przypadku, gdy czas realizacji przekroczy czas modelowy, wartość jest podświetlana na czerwono.
- Czas realizacji - Suma czasów realizacji etapu. Zastopowanie etapu powoduje zatrzymanie liczenia czasu.
- Czas pracowników - Suma wszystkich czasów pracowników realizujących jeden etap. Wstrzymanie pracy na POSie powoduje zatrzymanie liczenia czasu pracowników.
- Postęp czynności - Pasek postępu ilość wykonanych/zarejestrowanych czynności przez pracowników.
- Opis - Opis etapu.
- Uwagi - Uwagi do etapu.
Dostępne funkcje pomocnicze w zakładce etapy:
- Partia - Numer partii produkcyjnej. W polu istnieje możliwość podglądu przebiegu etapów z wcześniejszych partii produkcyjnych. Strzałki umożliwiają przewijanie wyświetlonej partii do poprzedniej / następnej. Opcja wyboru partii wyświetla się wyłącznie wtedy, gdy jest dostępna więcej niż jedna partia produkcyjna.
Przyciski dostępne w zakładce etapów:
- Etap - Uruchamia okno poprawiania zaznaczonego etapu.
- Rozpocznij - Rozpoczyna etap.
- Wstrzymaj - Zatrzymuje czas realizacji etapu. Jeżeli na etapie są aktywni pracownicy to ich czas realizacji dla danego etapu również zostanie zatrzymany.
- Zakończ - Kończy etap.
- Wykonaj - Rozpoczyna i kończy etap natychmiastowo.
- Pod prawym przyciskiem myszy są dostępne opcje:
- Etap
- Ponów - Ponawia zaznaczony etap. Ponowić można etap o statusie "Zakończony", "Niewykonany" i/lub "Anulowany". Etap ten pojawia się pod etapem, który wybrano, ze statusem "Oczekujący" oraz dopiskiem " - Ponowiony" do nazwy etapu. Kopiowane są artykuły pochodne i produkt oraz przypisani pracownicy. Nie kopiują się składniki! Ponownie można rozpocząć etap bez względu na jego warunek startu czy zależność od innego etapu.
- Dodaj etap - Funkcjonalność umożliwiająca dodanie nowego etapu w trakcje produkcji. Dodany etap jest widoczny wyłącznie dla wybranego zlecenia produkcyjnego. Dodany etap nie jest na stałe dodawany do aktualnej technologii ale dla historyczności jest tworzona nowa wersja, która jest widoczna w podglądzie wersji w PRO Manager. Dodanie etapu nie jest możliwe dla ZLM, które zostały zrealizowane lub zamknięte. Nowy etap nie może być domyślnym etapem dla składników i produktu oraz etapem nieprodukcyjnym.
- Pokaż - Uruchamia okno podglądu etapu.
- Rozpocznij
- Wstrzymaj
- Anuluj - Anuluje etap przez co przestaje on być widoczny na POSie. Anulowany etap spełnia wszystkie warunki dzięki czemu odblokowuje etapy od niego zależne. Jeżeli na etapie zostanie utworzony produkt, a pozostałe etapy będą anulowane, to status takiego zlecenia produkcyjnego będzie ustawiony jako "Zrealizowany". W przypadku kiedy zostanie anulowany etap z tworzonym produktem, to po zakończeniu zlecenia produkcyjnego dostanie ono status "Zamknięty". Uwaga! Anulowanie etapu może skutkować błędami w logice wykonywania zlecenia produkcyjnego, przez co powinien być on używany wyłącznie w ostateczności. Etap anulowany nie ma tworzonych dokumentów magazynowych.
- Zakończ
- Wykonaj
- Eksportuj do Excela - Funkcjonalność umożliwiająca wyeksportowanie tabeli z etapami do pliku Excel.
- Zaznacz wszystko - Zaznacza wszystkie pozycje na liście etapów.
- Odznacz wszystko - Odznacza wszystkie pozycje na liście etapów.
- Odwróć zaznaczone - Zaznacza/odznacza wszystkie pozycje na liście etapów.
Okno etapów można odpiąć/przypiąć za pomocą ikony pinezki.