Pomoc Systemu Produkcja
Pracownicy
Zakładka "Pracownicy" przedstawia listę pracowników, którzy w WAPRO Mag zostali przypisani do grup produkcji. Pod listą pracowników znajduje się zakładka "Etapy/Prace dodatkowe", co daje możliwość podglądu oraz zarządzania czasem pracy pracowników.
Aby Czas realizacji dla pracownika poprawnie się przeliczał, należy w PRO Managerze - Pracownicy uzupełnić kalendarz godzin pracy pracowników z grup produkcji.
- Status pracownika - Informacja czy pracownik jest wolny( Wolny ), czy aktualnie wykonuje jakiś etap/pracę dodatkową ( Pracujący ), czy jest nieobecny ( Nieobecny ).
- Nr ewidencyjny - Numer pracownika, który nadano mu w kartotece pracowników, w WAPRO Mag.
- Identyfikator - Nazwa użytkownika pobrana z listy użytkowników z WAPRO Mag, którzy są zostali przypisani do grupy produkcji.
- Imię - Imię pracownika przypisanego do nazwy użytkownika, pobrane z kartoteki pracowników z WAPRO Mag.
- Nazwisko - Nazwisko pracownika przypisanego do nazwy użytkownika, pobrane z kartoteki pracowników z WAPRO Mag.
- Etap/Praca - Nazwa etapu lub pracy dodatkowej.
- Typ - Informacja czy dana pozycja to etap, czy praca dodatkowa.
- Numer zlecenia - Numer zlecenia, którego dotyczy dany etap.
- Rozpoczęty - Data i czas rozpoczęcia etapu lub pracy dodatkowej przez pracownika.
- Czas realizacji - Całkowity czas realizacji etapu/pracy dodatkowej przez pracownika.
- Ilość do produkcji - Informacja jaka jest produkowana ilość produktu na etapie wykonywanym przez pracownika.
- Nazwa produktu - Informacja jaki produkt jest obecnie wytwarzany przez pracownika.
- Pola dodatkowe - Kolumny z nazwami oraz wartościami pól dodatkowych, które zdefiniowano dla pracownika w kartotece pracowników w WAPRO Mag.
Uwaga! Jeżeli pracownik ma status Nieobecny - jego czas realizacji etapu jest zatrzymany na czas trwania tej nieobecności. Oznacza to, że jeżeli pracownik nie zatrzymał lub nie zakończył pracy dodatkowej/etapu to w trakcie nieobecności pracownika, jego czas realizacji dla tego etapu/pracy dodatkowej jest zatrzymany i zostanie automatycznie wznowiony wraz z końcem nieobecności i startem lub kontynuacją zmiany (jeżeli nieobecność trwała w jej trakcie), którą ma przypisaną.
Dostępne funkcje pomocnicze w zakładce pracowników:
- Sortowanie - Lista pracowników jest posortowana domyślnie po kolumnie Identyfikator. Jest możliwość wyboru, względem której kolumny mają być posortowane pozycje w tabeli oraz czy rosnąco, czy malejąco:
- Numer ewidencyjny - Pracownicy będą posortowani względem kolumny Nr ewidencyjny.
- Identyfikator - Pracownicy będą posortowani względem kolumny Identyfikator.
- Imię - Pracownicy będą posortowani względem kolumny Imię.
- Nazwisko - Pracownicy będą posortowani względem kolumny Nazwisko.
- Wyszukaj - Funkcja umożliwiająca wyszukiwanie pracowników. Opcja ta działa tylko względem pola wybranego na rozwijanej liście do sortowania.
- Filtrowanie - Funkcja umożliwiająca filtrowanie pracowników względem:
- Statusy pracowników - Nieobecny/Wolny/Pracujący.
- Pola dodatkowe - Aby użyć tej opcji należy kliknąć ikonę folderu obok pola "Pola dodatkowe" i w odpowiednie pole wpisać wartość, która odpowiada wartości pola dodatkowego, jaką przypisano danemu pracownikowi w Magu, w kartotece Pracowników.
Przyciski dostępne w zakładce pracowników:
- Wydruki - Uruchamia okno do zarządzania listą raportów.
- Operacje - Uruchamia okno z listą operacji dodatkowych zdefiniowanych pod pracowników lub zdefiniowanych w module PRO Rozszerzenia.
- Odśwież - Odświeża dane oraz po wystąpieniu krytycznego błędu przywraca prawidłowy stan aplikacji (ikona w prawym, górnym rogu okna).
Okno pracowników można odpiąć/przypiąć za pomocą ikony pinezki.