Zakładka "Ustawienia etykiety":

  • Nazwa szablonu - Nazwa szablonu etykiety.
  • Typ - Informacja o typie danego szablonu. Do wyboru:
    • Ogólny - Dany szablon etykiety będzie szablonem ogólnym, dostępnym dla każdego typu artykułu. Jest on powiązany ze zleceniem produkcyjnym i dostępny do wydruku nawet w przypadku braku utworzonego dokumentu magazynowego dla danego etapu.
    • Produkt - Dany szablon etykiety będzie domyślnym szablonem dla dokumentu magazynowego, na którym znajduje się produkt.
    • Półprodukt - Dany szablon etykiety będzie domyślnym szablonem dla dokumentu magazynowego, na którym znajduje się półprodukt.
    • Odpad - Dany szablon etykiety będzie domyślnym szablonem dla dokumentu magazynowego, na którym znajduje się odpad.
    • Zwrot składnika - Dany szablon etykiety będzie domyślnym szablonem dla dokumentu magazynowego, na którym znajduje się zwrot składnika.
  • Kraj - Nazwa kraju pobierana z systemu WAPRO Mag. Szablon, któremu przypisano kraj, staje się domyślnym dla zleceń produkcyjnych i/lub dokumentów magazynowych, jeżeli kontrahent w zleceniu pochodzi z tego kraju. Funkcja ta pozwala na stosowanie szablonów etykiet przeznaczonych dla konkretnych państw, eliminując konieczność ich wyszukiwania na liście wszystkich dostępnych szablonów. Kraj można wybrać z listy, która pojawia się po kliknięciu ikony folderu przy polu „Kraj”. Do szablonu etykiet można przypisać wiele krajów. Ikona nożyczek służy do usunięcia wybranego kraju.
  • Klasyfikacja kontrahenta - Nazwa klasyfikacji kontrahenta z systemu WAPRO Mag. Dany szablon będzie domyślny dla zleceń produkcyjnych i/lub dokumentu magazynowego, jeżeli do zlecenia przypisany jest kontrahent należący do tej klasyfikacji. Klasyfikację można wybrać z listy klasyfikacji, która pojawia się po kliknięciu ikony folderu obok pola „Klasyfikacja kontrahenta”. Za pomocą ikony nożyczek można usunąć wybraną klasyfikację.
  • Kontrahent - Nazwa kontrahenta. Dany szablon będzie domyślny dla zleceń produkcyjnych i/lub dokumentu magazynowego, jeżeli do zlecenia przypisany jest ten kontrahent. Kontrahenta można wybrać z listy odbiorców, która pojawia się po kliknięciu ikony folderu obok pola „Kontrahent”. Za pomocą ikony nożyczek można usunąć wybranego kontrahenta.
  • Drukarka - Nazwa drukarki. Drukarkę można wybrać z listy, która pojawia się po kliknięciu ikony folderu obok pola „Drukarka”. Za pomocą ikony nożyczek można usunąć wybraną drukarkę.
  • Szerokość etykiety (cm) - Szerokość drukowanej etykiety. Maksymalna szerokość wynosi 21 cm.
  • Wysokość etykiety (cm) - Wysokość drukowanej etykiety. Maksymalna wysokość wynosi 29,7 cm.
  • Obrót (°) - Obrót etykiety. Do wyboru: 90, 180 i 270°.
  • Ilość etykiet na szer. - Liczba etykiet drukowanych na szerokość. Maksymalna liczba wynosi 20.
  • Ilość etykiet na wys. - Liczba etykiet drukowanych na wysokość. Maksymalna liczba wynosi 20.
  • Powiększenie podglądu - Powiększenie podglądu etykiety. Do wyboru powiększenie: x1, x1,5, x2, x2,5, x3.
  • Obramowanie - Zaznaczenie tej opcji spowoduje dodanie obramowania do etykiety.


Widoczność szablonów etykiet w modułach PRO Etykiety i PRO POS działa kaskadowo. Oznacza to, że dla danego typu szablonu system sprawdza przypisane szablony według następującej kolejności priorytetów: „Kontrahent” -> „Klasyfikacja kontrahenta” -> „Kraj” -> „Brak przypisania”. Pierwszy wykryty szablon dla danego typu przesłania pozostałe szablony.


Zakładka "Pola etykiety":

  • X/Y - Współrzędne pola etykiety. Wskazują położenie danego pola na etykiecie.
  • Nazwa pola - Nazwa pola etykiety.
  • Szerokość - Szerokość pola etykiety.
  • Wysokość - Wysokość pola etykiety.
  • Obrót - Obrót pola etykiety. Do wyboru: 90, 180 i 270°.


Przyciski dostępne w zakładce "Pola etykiety":

  • Dodaj/Popraw - Uruchamia okno dodawania lub edycji zaznaczonego pola etykiety.
  • Usuń - Usuwa zaznaczone pole etykiety.
  • Podgląd - Uruchamia podgląd etykiety.
  • Opcje dostępne w menu kontekstowym (po kliknięciu prawym przyciskiem myszy):
    • Popraw
    • Usuń
    • Eksportuj do Excela - Eksportuje całą zawartość tabeli do pliku w formacie Excel.